FÖR DIG MICHA

http://micahs.se/2011/march/pa-solexpress-med-kevin-33-2011.html#comment
Jag mår riktigt illa av att läsa Mikaelas kommentarer.
Alla tror att dom vet hur det är att va mamma, tror att man måste passa dom dygnet runt, tror att hon lägger ut naken bilder bara för att hon lägger ut en bild, som t.o.m en bikini döljer mindre på !
Vissa inser inte hur det skulle vara, om dom själva var 15 och gravida. Dom inser inte hur svårt valet är att döda ett barn eller ge det ett liv !
Sen hur barnet ser ut kan inte hon rå för, inte för att hon inte är söt, för det är hon !
I hennes presentation säger hon: FÖR MAMMOR, tips för MAMMOR, ni andra omogna småglin kan ta och skita i hur hon tar hand om Kelly !
jag tror inte att ni skulle vilja få den responsen för att ni valde att ge liv åt en människa !
Väx upp och snälla bara inse att hon är precis som alla andra, bara med en annan framtid, sen hur hon gör här och nu är hennes ensak!
Ni säger att "kelly vill nog inte att du ska blogga om hennes barndom..."
Vadå blogga om hennes barndom ? Hon skriver lika mycket om Kelly som sina kompisar, som Kevin och sig själv !
Jag tror inte heller Kelly har nått imot att Micha lägger upp en video när hon pratar.
Snälla , bara inse, ni är värre än henne om ni tror att ni gör nånting bra med dom där kommentarerna .

Kommentarer
S A N D R A

jag håller med dig helt =)



Blogg: http://ssandraewelina.blogg.se/
2011-03-04 @ 12:02:59
Olga

Du har rätt på sätt och vis, klart hon har det skit tufft men är man redo för sex så får man också ta det negativa, thats it lixom ;)



Blogg: http://olgagornik.blogg.se/
2011-03-04 @ 12:26:06
EmizZ

Snygg blogg :D Allt bra? kram!



Blogg: http://emlovethailand.blogg.se/
2011-03-04 @ 12:34:00
Becca

Hejsan. Vill du hjälpa mig och rösta på mej i mysmatchen??

Som tack lägger jag upp en länk till dig i min blogg

under dagen på söndag :) Man kan rösta en gång om dagen och jag är väldigt nära att få en plats i veckofinalen så vore super tacksam om du skulle vilja rösta på mig?? :D när du gjort de glöm inte bekräfta rösten i din mejl och kommentera i min blogg att du gjort de så att du får din länk :)

http://www.mysmatchen.se/bidrag/fresh-garlic-chilli



Tack en än gång.. kramar Myran



Blogg: http://myranstankar.blogg.se/
2011-03-04 @ 12:50:25
K

Sv: okej :d ska du göra där?:)



Blogg: http://writtenbyk.blogg.se/
2011-03-04 @ 12:52:03
emmaws (a)

svar; haha nu kommer jag ihåg dig hehe ;)jag har dig på msn också tror jag ;o hehe



Blogg: http://emmaawhs.blogg.se/
2011-03-04 @ 13:00:05
bea

haha min kompis gjorde en header till mig bara så där va tyckeru om den ?

tyckeru inte den är för barnslig hehe ?

skit gulligt om du kunnde svara :/ <3



Blogg: http://vafanskajaaheta.blogg.se/
2011-03-04 @ 14:09:59
Edi

Hur kan du veta att Kelly inte har nåt emot det? Kevin och Mikaelas kompisar kan säga ifrån om dom inte vill - det kan inte Kelly.



Kul för Kelly när hon är kanske runt 9 och några i hennes klass kommer fram och säger "Hahahaha du ja såg din mamma halvnaken på internet". Eller "hahahahahha ja såg en bild när du dregla". Visst hon var en bebis då, men JAG skulle inte vilja att det låg filmer och bilder på mig på nätet från när jag var liten.



Och jag skulle defenitivt inte villja att det låg bilder på min mamma när hon solar solarium. Du kanske skulle det, men det är Du.



Sen det här med hur hon tar hand om Kelly. Klart man reagerar. En så liten bebis ska inte sitta i sittvagn. Det vet alla vuxna. De kan skada ryggen och de kan få för mycket stora intryck.



Och hon bloggar ständigt om att hon är ute och ränner med olika kompisar - utan Kelly. Visst behöver man en paus ibland men inte flera timmar varje dag. När ens bebis är nyfödd ska man väl vilja ägna så mycket tid åt den som möjligt? Inte vara ute och festa/bowla/ äta middag i flera timmar och sen sova till 4 nästa dag?



Jag tar ingens parti för jag känner inte M. Men utifrån det jag läst på hennes blogg har jag fått den här uppfattningen. M vet själv hur hon framställer sig på bloggen, och om hon inte vill ha respons på det skulle hon inte skriva så som hon gör.



Och har man barn ska man inte vara instabil psykiskt. Skulle du vilja komma hem från dagis och se din mamma sitta och bränna sig med en cigarett i köket? Skulle inte tro det.



Blogg: http://aintsosweet.blogg.se/
2011-03-04 @ 15:40:53
Anonym

Du har inga egna barn va?



Hade du haft det hade du förstått varför man blir upprörd av hur hon behandlar sin dotter.



2011-03-04 @ 17:35:33
Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!

Du har inga egna barn va?



Blogg: http://mammatillebbaa.blogg.se/
2011-03-04 @ 21:40:23
Sanna- Mamma till en kille.

Jag håller fullständigt med dig!! Alla som skickar skit kommentarer till henne kan bara fuck off!! Alla har vi egen uppfostran .. I min blogg skriver jag oftast om min son. Men jag har lösenord på min blogg så inga ''otrevlig'' typ går och kommenterar nått skit .. Jag skriver om min son för att senare läsa hur han har utvecklats och som tänka tillbaka..



Mikaela är en jätte bra mamma!!



2011-03-05 @ 11:46:06
Cecilia

Vadå döda ett barn?! Skulle hon döda Kelly eller? För om du menar abort, så nej abort är inget jävla mord som vissa verkar tro.



Jag känner inte henne så vet inte hur hon tar hand om sin unge, men det man ser i bloggen så verkar hon ju ha väääldigt mycket tid till allt annat tjafs också.



Jo, hon behöver passas dygnet runt! Antingen av Mikaela eller någon annan, när man är så liten (3 månader?) klarar man sig inte själv. Om Kelly blir bort lämnad nångång är en sak, men att tycka att det är okej att lämna henne i princip varje dag är konstigt.



Jag struntar i vad Mikaela gör med SITT liv, men nu handlar det även om ett till liv, Kelly. Om någon misstänker att Kelly far illa så har jag förstående om man anmäler det. Jag tror inte att Kelly far illa och Mikaela är säkert ingen dålig mamma, hon behöver nog bara mogna till lite.



Blogg: http://calatalo.blogg.se/
2011-03-05 @ 15:56:48
Cecilia

Sv: Nejdå, jag tror inte att Mikaela lämnar Kelly helt ensam. Men det lät som att du menade att man kunde lämna dem ett tag i det du skrev, men jag missförstod väl dig. :) Som jag sa så måste Kelly passas hela tiden, antingen av Mikaela eller någon annan.



Nej, man är ingen dålig mamma för att man går och shoppar en dag och låter barnet vara med mormor/någon annan nära. Men om man ena dagen bowlar, nästa dag ute och äter, nästa shoppar, solar, träffar kompisar, ute och äter igen osv. När man tittar på hennes blogg så verkar det har varit flera dagar hon har varit ute och gjort saker som faktiskt inte är nödvändiga. Okej, hon är ung och vill vara ut och shoppa/något annat utan Kelly någon gång då och då, det har jag all förståelse för! Men i flera dagar på det sättet, det gör väl henne inte till en dålig mamma, men väldigt ansvarslöst.



Man SKA vara med barnet så mycket som möjligt, men som sagt förstår jag om man vill ha egentid då och då. Självfallet är det viktigt att älska barnet av hela sitt hjärta, men det är så mycket annat som också är viktigt.



Blogg: http://calatalo.blogg.se/
2011-03-05 @ 16:18:13
Cecilia

Sv: Att vara ute på stan flera dagar i veckan är normalt för en 15-åring, däremot inte okej för en mamma till ett spädbarn. Om man är ute flera dagar i rad som mamma så är man inte hemma ofta.



Och att Kelly skulle följa med varje gång på stan är väl inte heller desto bättre, så mycket som Mikaela är ute ska inte en bebis vara. Visst kan man ta med bebisen på stan ibland, men sådär ofta kan inte vara bra.



Blogg: http://calatalo.blogg.se/
2011-03-05 @ 16:41:03




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback