TIPS FÖR LÅNGT OCH FRISKT HÅR

Okey, jag kommer inte komma och säga "Hej mitt hår är fantastiskt och ligger perfekt när jag vaknar", utan jag sliter på det minst lika mycket som dom flesta, med hårspray och plattång... Men jag har i alla fall några tips på hur man minskar slitaget måttligt och för det att växa liite snabbare.
  • Du kan alltid börja med att tvätta håret sällan! Ca tre gånger i veckan räcker, annars blir det fett jätte snabbt, och att tvätta håret sliter på håret.
  • Föna inte håret efter att du duschat! Och gnugga det heller inte med handduk, utan krama ur håret och lägg upp det i en handduk. Tänk på att blött hår är som blött papper.
  • Kosttillskott och hårbottenmassage funkar om du vill ha längre hår.
  • Sov med fläta! När du ligger på håret åker slitna toppar av och ditt hår blir kortare.
  • Ha alltid i värmeskydd när du plattar, lockar eller fönar håret, och ha gärna i värmeskydd efter att du duschat!
  • Duscha håret kallt! All värme sliter på håret.
  • Använd rätt balsam! Jag använde både schampoo för torrt och fett hår, innan jag insåg att "normalt hår" var helt perfekt för att få det resultat jag önskade.
  • Och till sist, använd inte tänger eller fönar i onödan! Inte heller hårspray om du har saker som typ hårspännen...

Kommentarer




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback