Tänk lite på dom smala också!


Kan inte låta bli att känna mig lite ledsen när jag såg den här bilden på facebook, och dom frågade vilken utav dessa kvinnors kroppar som var finast. Självklart griper alla helgon in och säger den högra tjejens kropp direkt, jag vet inte om dom menar det eller om det faktiskt är för att visa att storleken inte har någon betydelse, men nästan ingen tyckte hon till vänster såg bra ut. Har någon tänkt på dom som faktiskt inte kan gå upp i vikt då? Jag kände mig själv väldigt stött när jag såg alla kommentarer, och kom att tänka på alla gånger folk påpekat mina smala ben och handleder. Kände mig faktiskt riktigt ledsen då... och det är ju något folk inte tänker på verkar det som! Ville bara ta upp det här lite snabbt (?) eftersom vissa bara tänker på att det är dom rundlagda som det är synd om, det finns dom som är smala nog för att hata det också, men inte kan göra något åt det!


OBS: menar inte att det är "synd" om rundlagda. Tycker alla tre är precis lika vackra och skulle inte vara ledsen om jag hade nån utav deras kroppar. Så länge figuren inte hotar hälsan är det inga problem. Sen om tex jag faktiskt inte är nöjd med min kroppsform och börjar träna, trots att alla säger att hon till höger är vackrast, så är väl huvudsaken att man själv är nöjd med sig själv?


Kommentarer
Fellow realist

Så jävla bra skrivet, håller helt med :) visst är det lätt att säga att höger är bäst och allt, det är ju så sjukt dåligt att vara small nu för tiden tydligen, men jag ser inte dom killarna som kommenterade det springa efter några "tjocka" tjejer direkt ;) dubbelmoral ftw! ganska säker på att nästan alla föredrar henne i mitten, men yeah... took ze words out of my mouth on this! ps, våga inte ta åt det något dåligt i allt det här, du ser sjukt bra ut, trust me!



2011-12-30 @ 20:58:51




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback