M Y L I F E S T Y L E

När jag var liten var jag den där lilla ungen som skrek när hon skulle se glad ut på bild.
Den där lilla flickan i blå klänning och en solhatt.
Lite senare växte jag upp och blev det blonda trollet med rosa kläder, som posa riktigt fint till ljudet av en kamera.
Jag växte upp och runt 5 års åldern började jag bli kallad ängeln för mitt stora lockiga hår.
Även i förskolan 1 år senare kallades jag guldlock.
Där gick jag helst runt i min rosa tröja med flera hjärtan på.
(rosa var en självklar färg)
Jag utvecklades inte så mycket förens jag började 5:an, då allvaret började.
Att börja kyrkeby innebar stor press på utseendet, min stil var en aning udda, så jag tog ännu ett hål lite högre upp i örat för att verka lite "tuff".
Det tyckte jag förstås var super snyggt , mitt lockiga hår förblev lockigt men färgen blev ljusbrunt , tills 6:an, då jag började platta håret så gott jag kunde.
Sminket blev kajal i vissa fall, men foundation hade jag inte en tanke på.
I 7an skärpte jag mig lite, men jag var fortfarande helt ovetande om hur jag skulle se ut för att smälta in.
Eftersom mina vänner visste allt om sånt, och var mer erfarna bad jag dom om råd om hur jag skulle klä mig och sminka mig så att andra skulle se mitt " sanna utseende".
Jag höll mig till vad dom sa och färgade håret blont.
Men under tiden har jag lite i smyg ändrats till den jag verkligen är.
Och snart är jag den rödhåriga Nellie, den där udda tjejen, som ingen hade trott skulle bli som hon blev.

Kommentarer
Ida&Elin

Svar: Då är vi två :D



Blogg: http://dftlys.blogg.se/
2011-01-18 @ 19:54:16




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback