När blev det fult att vara fet?!

Ville bara tala ännu en gång om det här med vikt. Förra gången handlade det ju om att folk ska respektera dom smala, lika mycket som vilken annan storlek som helst, men nu tänkte jag ta upp den här uppståndelsen med banting, vikthets osv...
Hela tiden ser man dessa reklamer om att ifall man använder denna bantningskur så blir man jätte smal och ser jätte bra ut, och om man tar den här medicinen så blir livet mycket bättre för då blir man smalare!
Men vad sjutton är det ni snackar om folks?! Det är viktminskningar vi snackar om här, inte nån himla livräddande operation? Sen när började folk tycka det var så hemskt att se rund ut att dom började ge upp en utav de viktigaste bestondsdelarna i våran vardag? Mat är bra, inte gift! Jag tycker personligen att mulliga kvinnor är urläckra! Jag skulle hellre vara en naturligt rundlagd kvinna än ett vandrande skelett, tvingat till strikta dieter och regelbunden fettförbränning (notera att jag inte har något emot att vara naturligt smal). Jag förstår inte hetsen med vikten?! Vikten är inte våra personligheter, och det visar inte vilka vi är. Vill du vara vacker? Visa hur vacker du är då, men visa det med din personlighet!
Släpp allt det där om att en viss vikt skulle göra dig lycklig, det kan både skada din kropp och skada ditt sinne.
OBS: Anledningen till varför jag ger ut goda ord för de rundlagda, efter att precis ha tagit ställning för de pinnsmala är enkel.Jag försöker här visa att ingen kan bli vackrare än dom redan är genom att ändra vikten.

Ett rörigt inlägg, och jag hoppas ni förstår vad jag försöker få fram här, och jag har fortfarande inte emot någon, oavsett storlek, jag dömmer inte efter kropp, jag dömmer efter personlighet.

Kommentarer
amanda

håller med när blev det så



Blogg: http://salukis.webblogg.se/
2012-02-22 @ 21:39:52




Kommentera inl�gget h�r!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ih�g mig?

Trackback